ogrenci-kocluguGünümüz eğitim sisteminde her yaştan öğrencinin sıkıntısı birbirine çok benzemektedir. Öğrenciler ders çalışmanın sıkıcı, derslerin anlamsız olduğunu sürekli dile getirirken öte yandan da hayatın yorucu olduğunu ve bu yoğun temponun onların çocukluğunu/gençliğini ellerinden aldığını düşünmektedirler. Öğrenci hedefsiz, isteksiz ve kararsız bir şekilde sadece keyif alabileceği şeyler peşinde koşar. Onlar için “iyi bir gelecek” büyüklerin devamlı tekrarladığı sanal bir gerçeklikten ibarettir.

Özellikle ergenlik dönemiyle birleştiğinde bu problemler daha da artar. Öğrencinin hayatında yapmaktan en çok hoşlandığı aktivitelere öncelik sırasına göre baktığımızda okul ve eğitimle ilgili her şeyin arkadaşlıklar, gezme, eğlence, bilgisayar gibi öğrenci deyimiyle hoşça vakit geçireceği ve hiçbir sorumluluk gerektirmeyen pek çok aktivite arasında en sonuncu sırada olduğunu görmek şaşırtıcı değildir. Bu nedenle öncelik sırasının ve sorumluluk duygusunun gelişmesi için gerekli görüldüğü taktirde önce ergen koçluğu veya terapi uygulanır. Bu çalışmalar öğrencinin sadece “bilinçli aklına” değil aynı zamanda “bilinçaltı”na yönelik uygulanır.

Öğrenci ders çalışma sorumluluğunu kazandıktan sonra ezber ve öğrenme arasındaki farkı anlayarak ders çalışmaya başlar. İsteksiz olduğunda kendini motive edebilmek için stratejiler ve yöntemler kullanabilir. Ders zorunluluktan keyfe dönüşürken artan başarı öğrenciyi daha da motive ederek hayatın kolaylaşmasını sağlar. Ders çalışma verimliliği artar. Böylelikle sadece ders başarısı değil hayat başarısı ve kalitesi de artmış olur.

Öğrenci Referansları

Ali

Ceyla abla ile çalışmadan önce genellikle 85-90 doğru çıkarıyordum. Bana nasıl konsantre olacağımı ve ne yapmam gerektiğini öğretti. Kötü hissettiğimde nasıl rahatlamam gerektiğini, kafamı nasıl boşaltmam geektiğini gösterdi. O’nun sayesinde 98-100 doğruya kadar çıkabildim. En zor dönemi rahat atlatmamda yardımcı olduğu için Ceyla ablaya çok minnettarım.

AliÖğrenci
Senem Naz Aydın

Benim için zor olan üniversite hazırlık dönemimde ne kadar bilgili olsam da o dönemde içimde bir isteksizlik endişe ve başaramama korkusu vardı. Çok bunaldığım ve bir türlü konsantre olup çalışamadığım bir zamanda güzel bir tesadüf ile Ceyla Ablayla tanıştım. Daha ilk görüşmemizde bendeki o negatif enerjiyi alıp pozitife dönüştürdü. Kendimle barışmamı sağladı. Nasıl, ne kadar ve ne şekilde ders çalışmam gerektiğini öğretti. En bitmiş en tükenmiş olduğum zamanlarda bana gösterdiği tekniklerle bu buhrandan çıkmamı sağladı. Şimdi bir Marmara Üniversiteli olarak bana katkıda bulunduğu için ve hayatımın her alanında kullandığım teknikleri bana öğrettiği için Ceyla Ablaya sonsuz teşekkürler. Biliyorum ki hayatımın geri kalan döneminde her sıkıştığımda, içinden çıkamadığım durumlar olduğunda bana destek olacak bir Ceyla Ablam var.

Senem Naz AydınÖğrenci
Gizem Gündoğdu

Ceyla abla bana sene içinde hem duygusal anlamda sınavlarla ilgili rahatlamama hem de planlama yapmam, strateji oluşturmam ve hedef koymamla ilgili çok yardımcı oldu. Sınav stresini kontrol altına almam ve kendi kendime yapabileceğim bir sürü tekniği de öğretmesiyle çok rahat bir sene geçirdi. Şimdi Bilkent üniversitesinde yarı burslu endüstri mühendisliği öğrencisiyim.Teşekkürler Ceyla Abla

Gizem GündoğduÖğrenci

call-us-nfc-tag-lgBireysel hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

İletişim bilgilerimiz için tıklayınız.